facebook sebuah diari???

Celik mata je Facebook,nk pegi kelas Facebook,dalam kelas pon kadang-kadang Facebook,.lepas  kelas pon Facebook..semua benda kau nk update kt status kau??.hmmm,.lagi2 handphone skang ngah canggih-canggih an.ley online kt mane-mane and bila-bila masa je..kali ni mmg nk bebel pasal Facebook pon..hahaha..Actually,dari hari tuh ade orang tuh suruh aku update blog ni..hehehe..tp xda idea pon nk tulis ape..xpe,,skang da ade..back to the story,kenape aku cakap Facebook ni da mcm sebuah diari seseorang ..

Okey la, bangun je pagi tadi aku terus online facebook(kadang-kadang je aku cmni ok).,,Pagi tadi aku tengok  status kawan2 facebook yg rajin update status.Facebook ni da jd cm dyowgnye tempat mencatat segala aktiviti harian dyowg. memang macam2 la dyowangnye status..contoh nye “Selamat pagi dunia”,.”semalam mimpi best”..”Hari ini aku rasa cm  longkang,aduuhhh.”..huhhh….yg tu xkesah sgt la,tp yg sampaikan nak pergi tandas pon nak diupdate kat status facebook uh,ape kes?!. ingat orang heran la kau nk g tandas tuh....Tp  ikut suka hati diaorang la kan nak update apa2 pun selagi tak melucah or tak ganggu privasi orang lain.That’s why la aku ckp ni facebook ni ibarat sebuah diari..tp xsume la yg mcm tu..hanya segelintir sahaja yang berkelakuan sebegitu.

Yang bab bersayang2 berindu2 ngan pasangan pon ada gak diupdate kat status facebook .hahaha..yang ni aku xkesah  la,.aku ok je.mungkin itu cara dyowg nk luahkan perasaan..Mostly gadis2 la yg slalu buat cmtu..laki pon ade gak.tp jarang2..xheran la sebab ade orang ckp Hati perempuan kt mulut,tapi mulut lelaki kt hati..,tp rasenye aku xpenah buat kot..asenye la…kalo ade pon berkias la sket..bukan ape, nty ade lak  yg rase meluat and ntah pape..bukan semua orang suka tgok kte senang..tak pon nanti kene bahan ngan kawan2..kan lagi selesa kalo kite luahkan perasaan uh melalui chat or message kt facebook uh..Xsemestinya kalo x update cmtu,  kite x sayang orang tuh kn??…^^

Apa yg aku nak sentuh ni, mungkin ade yg kurang bersetuju kot, bukan nak pertikaikan atau nak mengajar apa yg patut dan tak patut ditulis kat status facebook korang tuh, cuma sekadar mengingatkan sahaja. Even kalau kemaruk macam mana pun korang ngan facebook (terutama yg gadis2 ni ek) harapnya sentiasa la beringat jangan sesekali buat status yg boleh mengundang perlakuan jenayah.

Status :" malam ni tinggal sorang2 kat umah, mak dan ayah balik kampung..."

Tak ke korang dah macam buat pengumuman yg korang ni duk sorang2..buatnya ade dikalangan kawan2 facebook korang tu yg psyco or memang degil perangai cm hantu..tak ker naya..sentiasa beringat rambut sama hitam hati lain2..kalau korang jenis add orang yg tak kenal, sah2 korang tak tahu latar belakang dia camna, dunia sekarang ni macam2 manusia ade, yg menyamar, yg penipu, yg bermuka2 semua ade..

Okey  la..ingat nak buat contoh2 yg lain, tp ase malas lak..orang pon malas nk bace kn kalo tulis pnjang2..cukup la untuk kali ni dulu..haha..peace yo!